Santiyelerde kullanilan gunluk arapca

Eger bir arap ulkesindeyseniz ve santiyeye adim atmissaniz tabiki gunluk dilde siklikla kullanilan kelimeleri ogrenmekte yarar var. Bu konuda santiyede size en yakin olan kisiler ( sofor, isci, asistan, ofis boy, vb..)  katki saglayabilir. Ogrendigim arapca kelime ve cumleleri okundugu gibi yazacagim ve zamanla yeni kelimeler eklemeye devam edecegim.

Baslayalim o zaman:

Expensive = Pahali = SIGH veya GANI

Inexpensive= Ucuz= FAKIR

How much is it? = Ne kadar? = KEM KIYMET HADA?

Big car= Buyuk araba= SEYYARE KEBIR

Please= Lutfen= ARGUD

Excuse me = Afedersiniz = LOW SAMATH

I am very sorry = Cok ozur dilerim = ANA ASIF GIDDEN

Very = cok= GIDDEN

This is = Bu = HADA

I did not hear = Duymadim = ANA LESTU HUNA

Hear = Duymak= HUNA

Stop here= Burada dur = GIF HUNA

Turn Right = Saga Don = LIF YEMIN

Turn Left = Sola Don = LIF YASAR

I am thursty = Susadim = ANA ADSAAN

I want = Istiyorum = ANA URID

I want to drink = Icmek Istiyorum = ANA ASRAB MAY

I am hungry = Aciktim = ANA GUAN

I want to eat = Yemek yemek istoyorum = ANA URID EKI

Food = yemek = TAAM

House = Ev = MENZIL=BID

Today = Bugun = ALIYOM

Yesterday = Dun = BUKRA

I am sorry  = Uzgunum = ANA ASIF=

I am old = Yasliyim = ANA SEYBA = ANA SABAB

Where are you = Neredesin = VEN INTA

Good car = Iyi araba = SEYYARE MUMTAZA

Small = Kucuk = SAHIR

Big = Buyuk = KEBIR

What is time = Saat kac = KEM ESSAHA

Come here = Buraya gel = TAAL HUNA

Late = Gec = TAAHART

 

Hakkında Cumhur Şamiloğlu
Civil Eng., MRICS Management of International Business (MSc-2002)

Bir Cevap Yazın

